« HAREM SCAREM & SILENT FORCE LIVE Part1 | Main | WORK OF ART、アルバム完成 »

Sep 27, 2007

HAREM SCAREM & SILENT FORCE LIVE Part2

Haremscaremband

20分のセットチェンジ後、HAREM SCAREMのメンバーがゾロゾロと登場。
"Dagger"でスタート。
SILENT FORCEとは比較にならないくらい観客大盛り上がり。
みんな待っていたんだなぁとヒシヒシ感じました。
ただOPの曲としては?な選曲じゃないかなぁ・・・
2曲目の"Human Nature"で更に盛り上がり、サビでは大合唱。
しかし"Caught Up In Your World"~"The Paint Thins"と続くにつれ、
どんどんテンションが下がっていく自分。
重いディストーションG.サウンドにKey.のない薄いプロダクション。
自分が求めているHAREM SCAREMとは違う・・・

とここでHarryが「1stの曲だよ」とMCをすると大歓声。Harry苦笑い(笑)
"With A Little Love"が始まると、明らかに観客の盛り上がりが違ってます。
やっぱみんなこれが聴きたいんだね。
後ろのヤツも大声で唄っているが音痴。でも許す(笑)

ちょっとアレだったのが"Honestly"で、KeyパートをG.に変えていたことです。
悪くはないんですが、やっぱあのドラマティックなピアノが聴きたい。
"If There Was A Time"もかなり変えてあって、
ドラマティックなOPもエモーショナルなG.ソロもカット。
一番好きな曲なのにこれは・・・

前回もそうだったんですが、彼らのライブはどうものめり込めないんです。
それはまずセットリストが正直微妙なこと。
もっとやるべき曲があると思うのですが。
あと重くキレの無いプロダクション。これがつらい。
もちろん演奏自体は文句の無い安定したものなんですけど。

これだけ素晴らしいメロディアスハードを作れるバンドはそういませんし、
特に1st・2ndは歴史に残る超名盤です。
ただライブではそれを堪能出来なかったのが残念です。

Set List
01. Dagger
02. Human Nature
03. Caught Up In Your World
04. The Paint Thins
05. With A Little Love
06. Killing Me
07. Honestly
08. If There Was A Time
09. Change Comes Around
10. Hard To Love
11. Don't Come Easy
12. Mandy
13. Higher
14. Voice Of Reason

15. No Justice
16. Karma Cleansing

|

« HAREM SCAREM & SILENT FORCE LIVE Part1 | Main | WORK OF ART、アルバム完成 »

Comments

I loved as much as you'll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

Posted by: match.com | Apr 08, 2015 at 04:14 PM

Having read this I believed it was really enlightening. I appreciate you spending some time and effort to put this content together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

Posted by: match.com | Apr 06, 2015 at 08:36 PM

It's going to be end of mine day, however before end I am reading this fantastic paragraph to increase my knowledge.

Posted by: free music downloads | Apr 03, 2015 at 08:20 PM

Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you helped me.

Posted by: minecraft download | Mar 26, 2015 at 10:04 PM

Sweet blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for a while but I never seem to get there! Many thanks

Posted by: best eye wrinkle cream | Mar 03, 2015 at 09:32 PM

Spot on with this write-up, I actually believe that this site needs far more attention. I'll probably be back again to read through more, thanks for the info!

Posted by: %anchor_text% | Feb 20, 2015 at 10:17 AM

Everyone loves what you guys tend to be up too. This type of clever work and reporting! Keep up the excellent works guys I've added you guys to blogroll.

Posted by: free music downloads | Feb 13, 2015 at 08:19 PM

Hi there, yes this post is truly fastidious and I have learned lot of things from it about blogging. thanks.

Posted by: best dating sites | Nov 22, 2014 at 04:06 AM

peteさん、こんにちは。
他のblogを見ると「良かった」という感想が多く、
あれ~?と思っていたのですが、
peteさんも私と同じように感じていたのですね。
彼らがやりたいのは2ndのようなメロハーじゃなく
モダンなロックということがハッキリしたライブでしたね。
私達にとってはベストな選曲じゃないですけど、
バンドにとってはアレが今のベストなんでしょう。
"Karma Cleansing"やるならねぇ?(笑)

Posted by: RABI | Oct 01, 2007 at 12:30 PM

 こんばんは。私もこの日のライブ行きましたが、選曲はイマイチでしたね。最後のライブなんだから、ベストな選曲をしても良かったのでは?と思いました。しかも、演奏した曲は、どれも、アルバムの中でモダンなテイストの曲ばかりで、正直シラケました。WITH A LITTE LOVEをやった時はやった!と感じましたが、テンポは遅いし、HARRYは明らかに手を抜いた歌い方をしていましたね。あと最後の曲がKarma Cleansing なのにはガッカリ。もっとHAREMらしい曲で締めくくって欲しかった。RABIさんがおっしゃる通り、HONESTRYやIF THERE WAS A TIMEは、シンプルなアレンジだったので物足りなかったです。バンドのやりたい音楽性とファンの求める音楽性の違いが、ハッキリ出たライブでした。一番好きなバンドだったので非常に残念です。

Posted by: pete | Sep 30, 2007 at 02:47 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




« HAREM SCAREM & SILENT FORCE LIVE Part1 | Main | WORK OF ART、アルバム完成 »