« YELLOWCARDの新曲PV | Main | LUX COURAGEOUS / REASONS THAT KEEP THE GROUND NEAR »

Nov 12, 2005

WESTLIFE / FACE TO FACE

Westlife-FaceToFace sample PV "You Raise Me Up"
アイルランドのヴォーカルグループ、WESTLIFEの5th。
今までと同様のハーモニーを活かしたバラード中心のポップス。
Vo.の表現力はもはや極みに達したと言ってもよいくらいマイルドで美しく、一部の隙も無い完璧さです。
ただバラードにおいてはマンネリ感があり、曲が似通って金太郎飴状態になってしまっています。彼らに対するニーズがこの手のバラードにあることは承知していますが、ストリングスとハーモニーで大仰に盛り上がるバラードばかりで、楽曲の幅が狭いのではないでしょうか。同じバラードでも "Amazing" のようなライトで爽やかなバラードももっと聴きたいのです。どのバラードもキラーチューンクラスのクオリティなのに、似た曲が続けば正直ダレます。
明るいポップスを散りばめれば印象も違うのですが、ジャケットのようにボーイズからの脱却を図っているのか、明るい曲は "She's Back" "Change Your Mind" の2曲のみになっています。
クオリティが高いだけにもったいないと思います。
シリアスでハードな "Hit You With The Real Thing" は非常にカッコよく、
この作品では異彩を放っています。
マイルドなバラードが好きな人にとっては名盤でしょう。
(88点)


|

« YELLOWCARDの新曲PV | Main | LUX COURAGEOUS / REASONS THAT KEEP THE GROUND NEAR »

Comments

Hello my family member! I want to say that this article is awesome, great written and come with approximately all significant infos. I would like to see extra posts like this .

Posted by: free music downloads | Apr 03, 2015 at 10:47 PM

What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious familiarity on the topic of unpredicted feelings.

Posted by: dino storm hack | Nov 10, 2014 at 11:52 PM

This is a topic that's close to my heart... Cheers! Where are your contact details though?

Posted by: plan cul | Oct 07, 2014 at 01:11 PM

Thanks for sharing your thoughts on asbakken. Regards

Posted by: Evonne | Apr 13, 2014 at 09:47 AM

This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Kudos!

Posted by: a-kasser i danmark | Feb 26, 2014 at 12:55 AM

Thanks , I've just been searching for info about this topic for ages and yours is the best I have discovered till now. But, what in regards to the conclusion? Are you certain concerning the source?

Posted by: billigste a-kasse | Feb 01, 2014 at 08:00 AM

Why people still use to read news papers when in this technological world all is accessible on net?

Posted by: the north face アウトレット | Nov 21, 2012 at 10:20 PM

お~買いましたか。
日本盤ボートラが未発表曲だったらどうしようと思ってたんですが、
Ver.違いだったんで安心。
それにしてもBSBほど盛り上がってないですね。
このままだとまた来日無しになりそうな気がします。

Posted by: RABI | Mar 11, 2006 at 10:05 PM

上のコメントを見る限りでは買う気満々だったのに、忘れてしまっていました。やっと購入しました。やっぱ良いですねぇ。

TBさせていただきました。

Posted by: noblame | Mar 11, 2006 at 09:37 PM

カバーアルバムは私も試聴してイマイチだったんでパスしました。
新譜は色々書きましたがナンダカンダで気に入ってます。
日本盤は2月なので我慢できずに買っちゃいました。

Posted by: RABI | Nov 14, 2005 at 10:30 AM

おぉー、出たんですね。前作の『Allowed Us to be Frank』が個人的に×だっただけに、余計に期待が膨らみます。早速買ってこなくては。

Posted by: noblame | Nov 13, 2005 at 12:34 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/51297/7071183

Listed below are links to weblogs that reference WESTLIFE / FACE TO FACE:

» 買うのを忘れてました [noblame's 戯言 or 独言]
忘れてました、Westlifeの新譜。国内盤は2月に発売になってたんですね。やっと購入です。 一緒にTotoの新譜も。こちらはいろいろなサイトで賛否両論あるようですが、購入してみました。ちょっと聴いた感じでは結構ハードな感じもあって割と好きになりそうなアルバムです。ま、細かい点はもう少し聴きこんでみます。 なんかここんとこ結構連続してCD買ってます。そりゃ、じっくりと腰を据えて聴く時間がなかなかとれないはずです。(^0^;) 《Today's Music》 Westlife / ... [Read More]

Tracked on Mar 11, 2006 at 09:32 PM

« YELLOWCARDの新曲PV | Main | LUX COURAGEOUS / REASONS THAT KEEP THE GROUND NEAR »